Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

..nenalhávejme si...že to tak nebylo...učitelka dostala befel...a děti psaly....na zákaldce jsem to snad nezažil....ale na gymplu jsem...(snad dokonce) jako kvartální kompozici s angličtiny...psal dopis americké vládě...aby něco udělal s tím že nějaká emigrantka...která se pak vrátila zpátky...ale bez dětí.....že jejich dětičky nechtěl otec vydat.....pokud vím...tak kpie těch našich blábolů snad škola tehdy dokonce skutečně odesílala....

...jestli tohle někdy někdo někde objeví.....tak jsem znemožněn jak paulus u stalingradu....

...jinak....vytáhnout dopis psaný v deseti letech na sedmdesátiletýho člověka považuji za prachsprostou prasečinu....

1 0
možnosti

Robiť z listu 10-ročného dieťaťa nejaké závery - zvlášť keď to dieťa vyrastalo v období najväčšej ideologickej propagandy - mi príde úbohé.

Keď zomrel Brežnev, mal som 11 rokov. A nechápal som, ako mohli sovietski super doktori dovoliť smrť Brežneva. A cítil som naozaj vážne obavy z toho, ako bude svet bez Brežneva ďalej existovať.  :-) 

My sme pritom neboli žiadni komunisti. Naopak, každý týždeň sme chodili do kostola. Ale masírovanie mozgov bolo vtedy veľké a alternatívne správy neexistovali. Kto nezažil, nepochopí...

Našťastie o 2 roky mi kamarátov otec vysvetlil, ako to je s tým komunistickým rajom a kapitalistickým peklom.

1 0
možnosti

Mezi námi, Václav Neckář je široko daleko jediný rocker, který byl za totáče majitelem rudé knížky. Všichni rockeři (a nejen oni) museli dělat režimu občas ústupky, aby vůbec mohli veřejně vystupovat, ale ke vstupu do strany se kromě Neckáře nikdo nesnížil. :-/

0 0
možnosti
Foto

Jak ale z toho dopisu vyplývá, tak šlo o hodně angažovanou rodinu. Dítě, jehož rodiče by měli trochu kritický poměr k soudruhu prezidentovi, by nenapsalo, ani by ho to nenapadlo. Mně tedy ani náhadou.

0 3
možnosti

A co byste tenkrat napsal vy pane Rezniku?

0 0
možnosti

Nevím, co je na tom zvláštního.  Děcka dostala mustr, opsala to a podepsala.  A v pionýru byli (až na několik černých ovcí) všichni.  Kdo to nezažil, těžko chápe, že se doma mluvilo jinak, než ve škole, nebo v práci.  Kdyby se zeptali kohokoliv nad cca 55 let, téměř všichni něco podobného psali, nebo podepsali.

4 0
možnosti

já posílal peníze na Vietnam, někdy ve druhé třídě......cca 1971, až se tohodle Idnes domákne, no to bude ostuda...;-(

5 0
možnosti
Foto

Pokud je mi známo, řada redaktorů z novin po převzetí Neburešem odešla. Podobně, jako na Slovensku ze SME po převzetí Pentou.

4 0
možnosti

Perfektně vystižené pokrytectví a manipulace pisálků. 

Vzpomínám si, jak jsem coby dítko v 1. třídě ZDŠ pofňukával, protože jsem kvůli dešti nemohl na lampionový průvod pořádaný k výročí té listopadové? revoluce. A taky ze mně bolševik nevyrost. ;-)

6 0
možnosti
  • Počet článků 308
  • Celková karma 14,14
  • Průměrná čtenost 1322x
Zdravotní sestra.

Po několika zkušenostech si dovoluji upozornit, že veškeré materiály zde publikované podléhají autorskému zákonu. Užití článků nebo jejich částí tudíž není bez výslovného souhlasu autora možné.